Rondodrevets Herax

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Christer Myrberg - 1 november 2009 14:16

Igår var vi på kungsängen och jagade, vi samlades vid jaktlokalen kl 0700 och trodde att alla hade försovit sig för det var inte många som dök upp. Vi åkte till en såt som vi trodde var ganska lätt att passa av med få skyttar men det visade sig att så var inte fallet. Herax hittade slag ganska omgående och jag hoppades på att det inte var hjort eftersom det är jaktuppehåll på dessa,upptaget kom ca 300m från mig och passerade en skytt som talade om att det var get och killing.

Det buktade trångt ca 1h sedan tog det ut svängarna lite mer men drevet hördes hela tiden från upptagsplatsen.när drevet kommer tillbaka mot mig så kommer det en trupp soldater och stannar sina bilar på vägen och börjar snacka ,och djuren vänder och går norrut upp i en annan såt och börjar bukta där.När Herax har jagat i 2 h så tycker jag att det får räcka. Inkallningen gick inte så bra men han bröt när jag var upp och blåste alldeles bredvid drevlöpan . Jag var mycket stolt över Herax drev han fick mycket beröm för sitt drev. Det som var roligt det var att en jaktprovsdomare var med och fick höra detta drev, och han var mycket  nöjd.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards