Rondodrevets Herax

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Christer Myrberg - 24 november 2009 14:12

Sista gemensamma jaktdagen denna månad. Vi var lite ont om drivande hundar endast fyra stycken så vi tog lite mindre såtar idag,hundarna började bli trötta efter några dagars jakt.Jag trodde att Herax skulle vara trött men det glömde han när han släpptes lös i skogen. Första upptaget snurrade en liten stund men sedan smet djuren ut mellan två skyttar ut ur såten och snurrade fint ca 1,5 km bort. Efter en timmes väntan vände drevet och kom in i såten igen det var hjortar han drev och där stod jag med bara hagelbössa och kunde bara titta på, jag bröt drevet för att han skulle orka nästa såt.Lite mat och vatten till Herax så var han på nytt laddad, det blev ett snabbt upptag och det var get och killing det buktade trångt och killingen föll vid en passkytt det som var märkligt var att Herax inte stannade vid det fällda rådjuret,utan fortsatte efter geten som två timmar senare visade sig vara en bock som hade fällt hornen. Jag tyckte att det nu fick räcka så jag blåste på herax som lade av men var lite seg att gå tillbaka, det visade sig att bocken fälldes när jag höll på att blåsa in honom, uppfattade alldrig skottet.Herax får nu vila fram till lördag när vi skall ut till det andra jaktlaget så dom får höra lite drevskall i skogen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards