Rondodrevets Herax

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Christer Myrberg - 6 december 2009 19:49

Vi var ute i Fredags och jagade på för oss helt ny mark, marken ligger no om Arlanda. Vi var tre sugna jägare som träffades tidigt på morgonen och lade upp planerna för dagens jakt över en kopp kaffe. Så var det dags att släppa och upptaget kom nästan direkt det gick runt mig och det var två vuxna rådjur så jag meddelade kompisarna att det var skjutbara djur som Herax drev.Efter ca 45 min så passerade djuren båda skyttarna men för långt håll,skyttarna beslutade då att de skulle byta pass men det skall man ju aldrig göra för efter ytterligare 30 min så gick djuren förbi där dom stod tidigare. Nu gick rådjuren rätt ur såten och drog iväg ca 3 km Jag var tvungen att följa efter och kommer fram till en stor å som jag ej kan passera men det hade Herax inga problem med  tydligen. Nu var det bra att ha en astro så man kunde gena drevet och få stopp på honom och sedan ta an den långa vägen tillbaka.Väl tillbaka möter man två glada jägare sittande och fika själv var jag ganska trött. nu blev det inget mer släpp utan vi åkte hem och tog en skön dusch.


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards