Rondodrevets Herax

Alla inlägg under oktober 2011

Av Christer Myrberg - 1 oktober 2011 18:03

Idag var det äntligen dags för årets första släpp med Herax. Vi åkt ut i skogen ganska tidigt för det skulle bli riktigt varmt på förmiddagen, Jag släppte Herax 0700

och efter ca 10min blev det upptag, det buktade ganska trångt första 20 min sedan gick det iväg ca 1km men vänder och det passerar hjort hind och kalv men alldeles förlångt håll i det täta partit. Jag såg djuren vid tre tillfällen men kom inte åt att skjuta något av dessa och fick nöja mig med att höra ett fint premiärdrev. Ganska precis 2h efter upptag så blåste jag av honom, då började det gå lite knackigt och han var ganska trött. Det var otroligt varmt när vi gick tillbaka till bilen iförd endast en tunn tröja. Jag fick kontakt med övriga hundförare och vi återsamlades vid jaktstugan för att summera dagens drev och lite fika.

Av Christer Myrberg - 1 oktober 2011 17:50

Nu är det dags att uppdatera lite om vad som händer och sker..

25/9 -2011 var vi på utställning i Jälla i  Uppsala  vi ställde ut Herax och vår lille Max som är en dvärgtax.Therese (vår dotter ) var den som gick i ringen med dessa herrar

Herax är en  stolt taxhanne när han går i ringen det märks att han trivs där :) 


Det var 9 taxar som ställdes ut i hans klass 3 st fick 1:or och han var en av dem

han hamnade sedan som 3 i konkurrensklass .Synd att han har en hög svansföring annars skulle han fått ck sa domaren .





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards